Inloggen

Vul uw e-mailadres in.
Vul uw wachtwoord in.
Wachtwoord vergeten

Retour B2B


Retour B2B

Retourenprocedure Sarto Fashion

Indien u, ondanks de door ons uitgevoerde kwaliteitscontroles, een artikel heeft ontvangen waarin een foutje zichtbaar is, of waarbij achteraf een klacht is ontstaan, dan verzoeken wij u de hieronder vermelde retourprocedure te volgen. Retour gezonden artikelen die niet aan onderstaande eisen voldoen worden niet in behandeling genomen. 

 

Welke artikelen kunt u aanmelden?

  • Artikelen met productieklachten. Hieronder vallen de direct waarneembare klachten, zoals onder andere gaatjes in de stof, stoffouten en kleurverschillen.
  • Artikelen met verborgen klachten. Dit zijn kwaliteitsproblemen die terugkomen van consumenten, zoals bijvoorbeeld krimpen of pillen. Als deze klachten zijn ontstaan door het niet juist opvolgen van de wasvoorschriften, zullen deze klachten niet vergoed worden. 

 

Binnen welke termijn moeten klachten aan ons gemeld worden?

  • Productieklachten: binnen 15 dagen na ontvangst van het artikel.
  • Vlekken of gaatjes: binnen 15 dagen na ontvangst en alleen ongedragen artikelen worden geaccepteerd.
  • Verborgen klachten: gedurende het hele seizoen, waarin het artikel geleverd is.

 

Hoe moet u de retouren aanmelden en terugsturen?

  • Voor het aanmelden van retouren dient u vooraf altijd contact op te nemen met uw vertegenwoordiger.
  • Daarna kunt u online in uw account de retouren voormelden door de artikelen te selecteren en de retourreden in te vullen. Onderaan kunt u evt. nog opmerkingen toevoegen.
  • Daarna kunt u het retourformulier printen en in de doos doen. Tevens kunt u hier de retoursticker voor op de doos uitprinten. Via deze barcode kunt u de retouren volgen.
  • Graag op alle artikelen met een speldje of een sticker aangeven waar de klacht zit.
  • Alle artikelen dienen onbeschadigd, met aangehechte hangtags en waar mogelijk in originele verpakking terug gestuurd te worden. Indien er geen onbeschadigde/onbeschreven hangtags meer aanwezig zijn, zijn wij genoodzaakt € 1,50 p/st aan kosten door te berekenen.
  • Het pakket kunt u goed en stevig verpakt sturen naar: 

Sarto Fashion t.a.v. afdeling Retouren

Antwoordnummer 9200, 6645 ZX Winssen   

 

Commerciële omruilingen:  

Zoals u weet kunt bij ons in het seizoen, onder bepaalde voorwaarden, artikelen omruilen die niet aan uw verwachtingen voldoen. Om onduidelijkheden te voorkomen hebben wij de regels die bij deze service horen, nogmaals voor u op een rijtje gezet. 

Omruilen kan pas nadat het betreffende seizoen volledig is uitgeleverd.

    - De omruilperiode voor het voorjaar is vanaf 1 april totdat we beginnen met kortingen op de voorraad, ca. eind april.

    - Voor het najaar is dat vanaf 1 oktober totdat we beginnen met kortingen op de voorraad, ca. eind oktober.

    • De service m.b.t. omruilen geldt alleen indien de voororder (per merk) minimaal 100 stuks is. Maximaal 10% van de voororder kan worden omgeruild.

    Indien u voor twee merken voororders heeft geschreven waarvan één merk 120 stuks en het andere merk voor 80 stuks, kan dus alleen voor één merk waarin 100 stuks zijn besteld zijn worden omgeruild. 

        • Alleen tegen andere niet afgeprijsde artikelen binnen hetzelfde merk uit hetzelfde seizoen.
        • Alleen indien er vooraf overleg is met uw vertegenwoordiger (of de afdeling verkoop binnendienst van Sarto Fashion, indien deze niet bereikbaar is).
        • Alleen hele maatseries kunnen worden teruggestuurd. Er mag maximaal 1 stuk in de artikel/kleur serie zijn verkocht.
        • Alle artikelen dienen onbeschadigd, met aangehechte hangtags en waar mogelijk in originele verpakking te worden geretourneerd. Indien er geen onbeschadigde/onbeschreven hangtags meer aanwezig zijn, zijn wij genoodzaakt € 1,50 p/st aan kosten door te berekenen.
        • U kunt de te ruilen artikelen gratis retour sturen via:

        Sarto Fashion t.a.v. afdeling Retouren

        Antwoordnummer 9200, 6645 ZX Winssen   

        • Wij berekenen € 6,50 voor administratie-, verzend- en handelingskosten voor het verzenden van de vervangende artikelen.
        • Er wordt pas een creditnota gemaakt voor de teruggezonden artikelen indien er een vervangende order geplaatst is.
        • Een vervangende order dient 10% hoger te zijn dan de waarde van de retourzending (nieuw vanaf 2024!).
        • Een vervangende order dient binnen één week voor of na de retourzending geplaatst te worden. Geeft u a.u.b. duidelijk aan dat het om een omruiling gaat anders wordt de order gezien als een gewone nabestelling.

         

          NB. Omgeruilde artikelen worden geleverd tegen de standaard marge van 2.70 (tm voorjaar 2023 2.64). Hier zit geen voorverkoopkorting op! De reden hiervoor is dat u het risico draagt bij de voororder en daarom een korting ontvangt. Wanneer de omruilperiode start bent u in de gelegenheid om niet goed lopende artikelen om te ruilen tegen goedlopende artikelen. Die wij op ons risico op voorraad hebben ingekocht.

           

          Algemene richtlijnen / aandachtspunten

          Voor meer informatie over deze retourenprocedure wordt verwezen naar Artikel 11 RECLAMES in de MODINT VERKOOP- LEVERING- EN BETALINGVOORWAARDEN die Sarto Fashion bv hanteert.

          • Retour gezonden artikelen worden gecrediteerd, of desgewenst omgeruild, als de klacht en de termijn waarin het artikel is teruggestuurd, akkoord bevonden zijn.
          • Retour gezonden artikelen waarbij de procedure niet gevolgd is, of buiten de termijn teruggestuurd zijn, worden niet in behandeling genomen.
          • Retour gezonden artikelen voorzien van (niet verwijderbare electronische) beveiligingstags worden niet in behandeling genomen.
          • Wij ontvangen veel artikelen retour waar klanten onze hangtags af hebben gehaald of de hangtags hebben beschreven of beplakt. Op de hangtags staat de informatie die wij nodig hebben om uw retour te kunnen verwerken. U begrijpt dat de verwerking van deze retouren en het opnieuw maken van de hangtags arbeidsintensief is en kosten met zich meebrengt. Artikelen waarvan de artikel hangtags beplakt of beschreven zijn of waarbij geen originele hangtags meer aan het artikel zitten, komen niet in aanmerking voor volledige vergoeding. Per stuk houden wij € 1,50 (tm 2023 € 1,-) in op de creditnota. Dit geldt alleen voor goederen zonder productieklachten.
          • Na beoordeling van uw retourzending ontvangt u uiterlijk binnen een week een creditnota.
          • Najaarsartikelen kunnen met klachten teruggestuurd worden uiterlijk t/m 30 april van het daaropvolgende jaar en voorjaarsartikelen uiterlijk t/m 31 oktober van hetzelfde kalenderjaar waarin de artikelen geleverd zijn.